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최종편집: 2025-07-17 16:34:16

전북현대, 유니폼에 ‘배고픔 없는 세상’ 메시지 담는다

Jeonbuk Hyundai Puts a Message of 'A World Without Hunger' on Their Uniforms

... ( 전북교육신문 제휴 ) (2025-06-23 10:52:34)

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전북현대모터스FC가 유엔세계식량계획(WFP)과 손잡고 ‘배고픔 없는 세상’을 위한 첫 걸음을 내딛었다.

유엔세계식량계획(WFP) 한국사무소는 21일 전주월드컵경기장에서 전북현대모터스FC(단장 정유석)와의 공식 파트너십 체결을 발표했다. 이번 협약을 통해 전북현대는 K리그 최초로 구단 유니폼에 WFP 로고를 부착하며, 식량 위기 극복을 위한 메시지를 국내외에 전달하게 된다.

WFP와 전북현대는 스포츠의 힘을 통해 세계적인 식량 문제에 대한 인식을 제고하고, 더 많은 이들의 실질적인 참여를 유도하고자 하는 공통된 비전을 바탕으로 협력을 결정했다. 전북현대는 이번 파트너십을 통해 유니폼 상단 중앙에 WFP 로고를 부착하고, 유니폼 판매 수익의 일부를 WFP의 인도적 활동에 기부할 예정이다.

이현지 WFP 한국사무소장은 “스포츠와 인도주의가 만난 이번 협약은 식량 위기의 심각성을 대중에 알리는 강력한 계기가 될 것”이라며 “한국에서 가장 열정적인 팬덤을 보유한 전북현대와 함께하게 돼 기쁘다”고 밝혔다.

정유석 전북현대 대표이사도 “전 세계 수백만 명이 굶주림에 시달리는 지금, 스포츠를 통해 희망과 변화를 전할 수 있어 큰 책임감과 자부심을 느낀다”며 “이번 파트너십은 구단이 사회적 책임을 실천하는 또 하나의 방식이 될 것”이라고 말했다.

전북현대는 이로써 단순한 경기 성적을 넘어, 사회적 메시지를 전하는 스포츠 클럽으로서의 역할도 강화하게 됐다. 이들의 행보는 국내외 프로 스포츠계에서 비영리 협력의 새로운 모델로 주목받고 있다.

한편, WFP는 기후 위기, 분쟁, 경제 불황 등으로 인한 글로벌 식량 위기에 대응하기 위해 민간 부문과의 협력을 확대하고 있으며, 대한민국 축구 국가대표 주장 손흥민 선수 역시 WFP 친선대사로 활동 중이다.

Jeonbuk Hyundai Motors FC has taken the first step towards a "world without hunger" by partnering with the United Nations World Food Programme (WFP).

The WFP Korea office announced on the 21st that they have officially partnered with Jeonbuk Hyundai Motors FC (Chairman Jeong Yoo-seok) at the Jeonju World Cup Stadium. Through this agreement, Jeonbuk Hyundai will be the first K-League team to display the WFP logo on their team uniforms, delivering a message to overcome food crises domestically and internationally.

Jeonbuk Hyundai and WFP decided to collaborate based on a shared vision of using the power of sports to raise awareness of global food issues and encourage more practical participation. Jeonbuk Hyundai will attach the WFP logo to the center top of their uniforms and donate a portion of the uniform sales revenue to WFP's humanitarian activities.

Lee Hyun-ji, Director of WFP Korea Office, stated, "This agreement, where sports and humanitarianism meet, will be a strong catalyst for raising awareness of the seriousness of food crises to the public," and expressed delight in partnering with Jeonbuk Hyundai, which has the most passionate fandom in Korea.

Jeong Yoo-seok, CEO of Jeonbuk Hyundai, expressed, "At a time when millions of people around the world are suffering from hunger, I feel a great sense of responsibility and pride in being able to convey hope and change through sports," and said, "This partnership will be another way for the club to fulfill its social responsibility."

Jeonbuk Hyundai has thus strengthened its role as a sports club that goes beyond mere game performance to convey social messages. Their actions are being recognized as a new model of non-profit cooperation in the domestic and international professional sports industry.

Meanwhile, WFP is expanding its cooperation with the private sector to address global food crises caused by climate crises, conflicts, economic downturns, etc., and South Korean national football team captain Son Heung-min is also active as a WFP Goodwill Ambassador.