Jeonju City Launches 'Together Finance Academy' for Isolated and Reclusive Youth
...
( 편집부 ) (2025-08-17 20:28:47)
전주시가 고립·은둔 및 가족 돌봄 청년들의 자립을 돕기 위한 ‘함께금융 아카데미’를 개강했다.
시는 14일 큰나루종합사회복지관에서 청년 10여 명을 대상으로 ‘함께 힘을 주는 자립금융’ 첫 회차 교육을 진행했다. 이날 강의는 한국금융인재개발원 김혜선 금융교육센터장이 맡아 금융 기초 상식과 자산 관리, 올바른 저축·투자 방법 등을 설명했다.
이번 과정은 총 3회차로 △디지털 금융과 변화하는 금융생활(21일) △맞춤형 상담 및 컨설팅(28일)으로 이어진다. 시는 이를 통해 청년들이 금융에 대한 올바른 인식을 형성하고 경제적 자립과 사회적 자신감을 회복할 수 있도록 지원할 계획이다.
전주시 관계자는 “금융교육은 단순한 지식 전달을 넘어 청년들이 스스로 미래를 설계할 힘을 길러주는 과정”이라며 “맞춤형 금융교육을 지속 확대해 전주시가 금융교육 선도 도시로 자리매김할 수 있도록 하겠다”고 밝혔다.
한편 전주시는 지난 4월부터 청년, 발달장애인, 직장인, 노년층 등 계층별 맞춤형 금융교육을 운영해 오고 있으며, 하반기에도 대상을 넓혀 교육을 이어갈 예정이다.
Jeonju City has launched the 'Together Financial Academy' to help young people who are isolated, reclusive, or responsible for family care achieve independence.
On the 14th, the city held the first session of the 'Empowering Financial Independence Together' education program for about 10 young people at the Big Naru Comprehensive Social Welfare Center. The lecture was led by Kim Hye-seon, director of the Korea Financial Human Resources Development Institute's Financial Education Center, who explained basic financial knowledge, asset management, and proper saving and investment methods.
The program consists of a total of three sessions: △Digital Finance and Changing Financial Life (21st) △Customized Counseling and Consulting (28th). The city plans to support young people in forming a correct understanding of finance and regaining economic independence and social confidence through this program.
A city official stated, "Financial education is a process that nurtures young people's ability to design their own future beyond simple knowledge transfer," adding, "We will continue to expand customized financial education to establish Jeonju City as a leading city in financial education."
Since April, Jeonju City has been providing tailored financial education for various groups such as young people, individuals with developmental disabilities, workers, and the elderly, and plans to expand the program to more groups in the second half of the year.