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최종편집: 2025-05-20 01:05:05

전북현대, 넥슨 ‘FC 온라인 라운지’ 브랜딩 룸 조성

Jeonbuk Hyundai Creates Branding Room for Nexon's 'FC Online Lounge'

... ( 전북교육신문 제휴 ) (2025-04-21 17:33:50)

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전북현대모터스FC(이하 전북현대)의 홈구장 전주성에 아주 특별한 공간이 마련됐다.

전북현대와 넥슨코리아(공동 대표 강대현∙김정욱, 이하 넥슨)가 협업해 전주성에서 프로축구와 온라인 축구게임 ‘EA SPORTS FC™ Online(이하 ‘FC 온라인’)’을 함께 즐길 수 있는 ‘FC 온라인 라운지’를 조성했다.

‘FC 온라인 라운지’는 전북현대 최고 등급 관중석인 스카이박스를 ‘FC 온라인’ 테마로 꾸민 국내 최초의 프로스포츠와 게임을 연계한 브랜딩 룸이다.

‘FC 온라인 라운지’ 브랜딩 룸은 e스포츠 경기장과 현실 축구경기장의 경계를 허무는 트렌디한 분위기로 조성됐으며, 총 네 대의 PC와 중계 모니터를 비치하여 실시간으로 ‘FC 온라인’을 즐기며 축구 경기도 관람할 수 있는 독특한 재미를 느낄 수 있다.

전북현대는 ‘FC 온라인 라운지’ 조성을 기념해 지난 20일 대구와의 홈경기에서 축구 인플러언서 추멘(이스타)과 팬들이 FC 온라인을 즐기고 홈경기도 함께 관전하는 오프닝 이벤트를 진행했다.

5월에는 ‘가정의 달’을 맞아 5월 6일 대전과의 홈경기에서 가족 팬들을 초청해 ‘아빠, 엄마와 함께 즐기는 FC 온라인’ 이벤트도 진행될 예정이다.

전북현대는 넥슨과 함께 향후 ‘FC 온라인 라운지’ 브랜딩 룸에서 전북현대 홈경기와 FC 온라인을 함께 즐길 수 있는 다양한 이벤트를 실시할 예정이다.

한편 전북현대는 지난 2023년 첫 브랜딩 룸으로 ‘현대 N 라운지’를 조성하였으며 앞으로도 다양한 브랜딩 룸을 조성해 많은 파트너십을 연계하고 나아가 팬 경험을 확대해 나갈 계획이다.

A very special space has been created at Jeonju World Cup Stadium, the home stadium of Jeonbuk Hyundai Motors FC (hereinafter Jeonbuk Hyundai).

Jeonbuk Hyundai and Nexon Korea (co-CEOs Kang Dae-hyun and Kim Jung-wook, hereinafter Nexon) collaborated to create the 'FC Online Lounge' at Jeonju World Cup Stadium, where professional soccer and the online soccer game 'EA SPORTS FC™ Online' (hereinafter 'FC Online') can be enjoyed together.

The 'FC Online Lounge' is a branding room that has transformed the highest-grade spectator seats at Jeonbuk Hyundai, the Skybox, into a themed space for 'FC Online,' making it the first branding room in Korea to link professional sports and games.

The 'FC Online Lounge' branding room has been created with a trendy atmosphere that blurs the boundaries between esports arenas and real soccer stadiums. It is equipped with four PCs and broadcasting monitors, allowing visitors to enjoy 'FC Online' in real-time while also watching soccer matches, providing a unique and enjoyable experience.

To commemorate the creation of the 'FC Online Lounge,' Jeonbuk Hyundai conducted an opening event during the home game against Daegu on the 20th, where soccer influencer Chumen (Eastar) and fans enjoyed FC Online and watched the home game together.

In May, in celebration of 'Family Month,' an event titled 'Enjoying FC Online with Dad and Mom' will be held during the home game against Daejeon on May 6, inviting family fans.

Jeonbuk Hyundai plans to conduct various events in the future at the 'FC Online Lounge' branding room in collaboration with Nexon, where fans can enjoy Jeonbuk Hyundai's home games and FC Online together.

Furthermore, Jeonbuk Hyundai previously created the 'Hyundai N Lounge' as its first branding room in 2023 and plans to continue creating various branding rooms to establish numerous partnerships and expand fan experiences in the future.